Apakata Melayu Boleh semua lihat terlebih dahulu video di atas.

Penulis sangat sukakan lagu dan musik video di atas. Video tersebut bertajuk Kami Anak Malaysia. Ya, kami anak malaysia. Kita semua tahu bahawa Malaysia merupakan sebuah negera merdeka yang mempunyai masyarakat majmuk terdiri daripada pelbagai bangsa dari Melayu Boleh, Cina, India, Iban, Kadazan, Melanau, Kenyah, Bajau dan sebagainya. Oleh itu, persefahaman serta perpaduan haruslah di semai dalam diri seorang Melayu Boleh supaya kita dapat hidup dengan aman dan harmoni bersama kaum-kaum yang lain di Malaysia. Sesungguhnya, dengan adanya perpaduan Melayu Boleh akan dipandang tinggi oleh semua kaum Bolehlands yang lain.

Video di atas diterbitkan oleh Kementerian Pelancongan Malaysia bertujuan untuk memupuk semangat perpaduan serta mengikis semangat perkauman dalam diri remaja zaman sekarang khususnya kepada pelapis Melayu Boleh. Kami Anak Malaysia merupakan satu pertandingan video yang dianjurkan bagi semua pelajar sekolah rendah dan menengah di Malaysia.

Anda boleh dapatkan informasi tentang pertandingan ini dan download lagu di atas secara percuma dari laman rasmi Kami Anak Malaysia.

Kepada pelajar Melayu Boleh,anda bolehlah mengikuti pertandingan ini untuk menunjukkan bakat terpendam dalam diri seorang Melayu Boleh. Anda boleh rakamkan apa sahaja yang boleh menujukkan perpaduan serta keharmonian di antara Melayu Boleh dan juga kaum-kaum yang lain.

Diharap dengan adanya inisiatif sebegini, Melayu Boleh semua dapat hidup secara aman dan damai bersama-sama bangsa yang lain. Jangan biarkan peristiwa 13 Mei berulang sekali lagi. Sesungguhnya, semangat perkauman itu hanya menyusahkan diri Melayu Boleh serta kaum-kaum yang lain di tanah Malaysia Boleh ini.

0 comments